Polityka prywatności
www.modulaki.pl
Cenimy Twoją prywatność i zależy nam na tym, abyś w czasie korzystania z naszych
usług miał pełną świadomość co do tego jak przetwarzamy dane osobowe i wiedział, że
Twoje dane są bezpieczne. Dlatego też poniżej prezentujemy informacje o zasadach
przetwarzania przez nas danych osobowych.
- Podstawowe pojęcia
- Administratorem Twoich danych osobowych (zwanym dalej Administratorem)
jest Kwiatkowski Rafał, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
KANTÓWKA Rafał Kwiatkowski z siedzibą w Osiek Nad Wisłą (87-125) przy ulicy
Zimowa 12, NIP 9562129821, REGON 388508060, (zwana Administratorem)
Administrator w przejrzysty sposób określił odpowiednie zakresy swojej
odpowiedzialności dotyczącej wypełniania obowiązków wynikających z RODO.
Osoba, której dane dotyczą, może wykonywać przysługujące jej prawa wynikające z
RODO wobec Administratora. - Administrator prowadzi sklep internetowy pod adresem www.modulaki.pl, zwany
dalej Sklepem. - Danymi osobowymi w myśl niniejszej Polityki Prywatności są wszelkie informacje
o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie,
której dane dotyczą”), zgodnie z dyspozycją art. 4 ust. 1 RODO; - Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio
lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora
takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator
internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną,
fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną
tożsamość osoby fizycznej, zgodnie z dyspozycją art. 4 ust. 1 RODO. - Podanie danych osobowych w celu realizacji umowy o świadczenie usług
określonych w regulaminie sklepu
internetowego http://staging3.modulaki.pl/blog/regulamin zwanego
dalej Regulaminem jest dobrowolne, ale jest również warunkiem zawarcia
umowy. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożność
zawarcia umowy i realizacji usług. - Podstawą prawną stosowanych przez nas zasad ochrony danych osobowych jest
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) oraz Ustawa z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000). - Użytkownikiem jest każda osoba fizyczna odwiedzająca Sklep lub w inny sposób
korzystająca z usług wskazanych w Regulaminie. Klientem jest osoba
dokonująca zakupów w naszym Sklepie. - Osoby, które dokonują rejestracji nowego konta w Sklepie, proszone są o podanie
danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. Osoby wyłącznie
odwiedzające stronęwww.modulaki.pl mogą przeglądać Sklep bez uprzedniej
rejestracji oraz podawania danych osobowych. - Przetwarzanie danych
- Administrator z najwyższą troską dobiera i stosuje środki techniczne i
organizacyjne w celu zapewnienia ochrony przetwarzania danych osobowych.
Dostęp do danych osobowych Klientów posiadają jedynie osoby przeszkolone w
zakresie ochrony danych osobowych i posiadające stosowne upoważnienie
nadane przez Administratora.
- Administrator stosuje odpowiednie środki w stosunku do przetwarzanych danych
osobowych w celu ich zabezpieczenia przed nieupoważnionym dostępem do nich
przez osoby trzecie oraz zapewniające zgodność ich przetwarzania z
obowiązującymi przepisami prawa. - Przetwarzanie danych osobowych będzie następować w celu:
a) realizacji umowy o świadczenie usług określonych Regulaminem (art. 6 ust. 1
lit. b RODO);
b) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1
lit. c RODO);
c) w celu prowadzenia analiz aktywności Użytkowników oraz ich preferencji w
celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit.
b RODO);
d) marketingu produktów lub usług własnych, w tym spersonalizowanych (art. 6
ust. 1 lit. f RODO);
e) dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); - Aktywność Użytkownika na stronie Sklepu oraz jego dane osobowe, mogą zostać
zarejestrowane w logach systemowych. Zebrane w ten sposób informacje mogą
być przetwarzane w związku ze świadczeniem usług. Administrator może
przetwarzać je również w celach technicznych. Dane mogą być również
tymczasowo przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa
i poprawnego funkcjonowania systemu informatycznego, np. dla wykonania
backupu tj. kopii bezpieczeństwa. - Dane przetwarzane będą przez czas świadczenia usługi lub realizowania
zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego
sprzeciwu względem przetwarzania danych gdy podstawą prawną przetwarzania
danych jest uzasadniony interes Administratora. - Okres przetwarzania danych może zostać przedłużony w przypadku, gdy
przetwarzanie danych wynika z obowiązku nałożonego na Administratora przez
przepisy prawne lub jest to niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych
roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w
zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu
przetwarzania dane będą nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane. - Zakres danych zbieranych przez Sklep
a) Dane zbierane podczas rejestracji oraz transakcji zakupu: Każdy Klient rejestrując się
w Sklepie dobrowolnie podaje swoje dane. Jednakże, brak zgody na przetwarzanie
danych osobowych dla celów złożenia i realizacji zamówienia uniemożliwia składanie
zamówień w Sklepie. Klient rejestrując się w Sklepie podaje imię i nazwisko, adres e-
mail, numer telefonu, adres zamieszkania, opcjonalnie dane do faktury o ile będą inne
niż adres do wysyłki. W trakcie rejestracji Klient podaje również hasło zabezpieczające
konto Klienta w Sklepie. Hasło winno być strzeżone przez Klienta przed wykorzystaniem
przez osoby trzecie.
b) Dane zbierane automatycznie: Podczas wizyty Klienta na stronie Sklepu
automatycznie zbierane są dane adresu IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ
systemu operacyjnego. Dane te mogą być zbierane przez pliki „cookies” (tzw.
„ciasteczka”), system „Google Analytics”. Ponadto Sklep zbiera również dane Klientów,
takie jak adres IP oraz adres e-mail, którzy skontaktują się ze Sklepem za
pośrednictwem strony
http://staging3.modulaki.pl/blog
c) Na stronie Sklepu oraz jego funpage na Facebook’u umieszczane są wizerunki dzieci
przesyłane przez ich rodziców lub opiekunów prawnych. Zdjęcia te są przesyłane
nieodpłatnie w celu prezentacji zakupionych w Sklepie produktów. Każdorazowo
przesyłający zdjęcie wyraża zgodę na nieodpłatne przetwarzanie wizerunku dziecka i
oświadcza, że nie rości i nie będzie rościł w przyszłości z tego tytułu żadnych praw. W
wyżej wskazanych lokalizacjach umieszczane są także zdjęcia pozyskane z innych
źródeł, które przetwarzane są na podstawie wyrażonych zgód.
- Wykorzystywanie danych przez Sklep
a) Dane podane przez Klienta podczas rejestracji są wykorzystywane wyłącznie do
umożliwienia Klientowi zalogowania się w Sklepie oraz w celu realizacji zamówienia.
b) Dane zbierane podczas transakcji zakupu są wykorzystywane wyłącznie w celu
realizacji płatności za złożone zamówienie.
c) Dane Klienta udostępniane są innym podmiotom, takim jak firmy kurierskie,
operatorom płatności, ubezpieczyciele w celu realizacji zamówienia.
d) Dane Klienta zbierane są również w celu przesyłania informacji handlowych w
rozumieniu ustawy z dnia dnia 9 czerwca 2017 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną ( (Dz.U. z 2017 r. poz. 1219), ze zmianami), jeżeli Klient wyraził zgodę na
ich otrzymywanie.
e) Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań Klientów na
stronie www.modulaki.pl lub do personalizacji zawartości strony Sklepu. W powyższym
zakresie dane są przetwarzane w formie zanonimizowanej.
f) Dane zbierane poprzez bezpośredni kontakt Klienta ze Sklepem przez stronę
internetową są wykorzystywane wyłącznie w celu prowadzenia korespondencji z
Klientem i ustosunkowania się do zapytania Klienta.
g) Dane zbierane w celu przesyłania Newslettera są wykorzystywane wyłącznie do jego
przesyłania i są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody tak długo jak zgoda ta nie
zostanie cofnięta.
h) Za zgodą Klienta dane mogą zostać wykorzystane w celach marketingowych. - Zabezpieczenie danych
- Klient zobowiązany jest chronić poufność haseł i nazw użytkownika, które
wykorzystuje w Sklepie. Klient ponosi odpowiedzialność za przekazanie hasła i
umożliwienie korzystania z konta przez osoby trzecie. Klient zobowiązuje się
zawiadamiać Sklep niezwłocznie, licząc od dnia, w którym powziął informację o
korzystaniu z jego konta przez osoby nieupoważnione lub o wszelkich innych
znanych mu naruszeniach bezpieczeństwa. - Podjęto stosowne kroki w celu zabezpieczenia podawanych na niej danych
osobowych oraz w celu ich ochrony przed zgubieniem, nadużyciami, oraz
dostępem, udostępnieniem, zmianą lub zniszczeniem bez zezwolenia. - Komunikacja między komputerem użytkownika a serwerem Sklepu podczas
zbierania danych osobowych, jest zaszyfrowana z użyciem protokołu SSL
(Secure Socket Layer). - Sklep informuje, iż przetwarzanie danych osobowych odbywa się z zachowaniem
ich pofuności oraz jest zabezpieczone przed udostępnieniem osobom trzecim. - Odbiorcy danych
- W związku z realizacją usług dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym
podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę
systemów informatycznych, podmiotom takim jak banki i operatorzy płatności,
podmioty świadczące usługi księgowe, kurierskie. W niektórych przypadkach
mogą być powierzane do przetwarzania kancelarii prawnej. - W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także
udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów
marketingowych. - Administrator oświadcza, że przetwarzane przez niego dane osobowe Klientów i
Użytkowników poza przypadkami wskazanymi w pkt. 9. nie będą przekazywane
do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. - Zmiana danych
- a) Zmianie nie podlegają dane użyte do transakcji zakupu, gdyż są one częścią
dokumentu księgowego oraz dane zbierane automatycznie. - b) W dowolnej chwili Klient, który założył konto w Sklepie, może wnieść do Sklepu
wniosek o jego usunięcie. Usunięcie konta oznacza usunięcie wszelkich danych
Klienta oraz jest nieodwracalne. - Uprawnienia podmiotów danych
- Uprzejmie informujemy, że posiadasz prawo do:
dostępu do swoich danych osobowych;
sprostowania danych osobowych;
usunięcia danych osobowych;
ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
przenoszenia danych osobowych. - Szanujemy Twoje prawa wynikające z obowiązujących przepisów o ochronie
danych osobowych i staramy się ułatwić Tobie ich realizację. - Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, co
oznacza, że w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Tobie
ich realizacji. Zanim to jednak nastąpi poddajemy Twoje żądanie wnikliwej
analizie i oddstępujemy od jego realizacji wyłącznie w sytuacji, gdy odmowa
uwzględnienia żądania jest konieczna. - Odnośnie do prawa wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili
przysługuje Tobie prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora ze względu na
Twoją szczególną sytuację. Należy jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami
możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że istnieją prawnie
uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do
Twoich interesów, praw i wolności lub istnieją podstawy do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń. - Ponadto w każdej chwili masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania
Twoich danych osobowych do celów marketingowych. W takiej sytuacji po
otrzymaniu sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania w tym celu. - Swoje uprawnienia możesz realizować poprzez:
wysłanie maila bezpośrednio do nas na adres kantówka.info@wp.pl
kliknięcie na linku w wiadomości e-mail, dołączonego na końcu wiadomości
poprzez kontakt telefoniczny pod numerem +48 690006451 - Jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z
obowiązującym prawem, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych na adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa. - Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
- Dla zapewnienia wygody naszych Klientów oraz w związku z rozwojem
społeczeństwa informacyjnego korzystamy z popularnych usług i technologii,
oferowanych przez takie podmioty, jak Facebook i Instagram. Firmy te posiadają
swoje główne siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów
RODO są traktowane jako państwa trzecie. RODO wprowadza pewne
ograniczenia w przekazywaniu danych osobowych do państw trzecich, ponieważ
skoro nie stosuje się tam, co do zasady przepisów europejskich, ochrona danych
osobowych obywateli Unii Europejskiej może być niestety niewystarczająca.
Dlatego też każdy administrator danych osobowych ma obowiązek ustalić
podstawę prawną takiego przekazywania. - Ze swojej strony zapewniamy, że przy korzystaniu z usług i technologii
przekazujemy dane osobowe wyłącznie podmiotom ze Stanów Zjednoczonych i
wyłącznie takim, które przystąpiły do programu Privacy Shield, na podstawie
decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12 lipca 2016 r. — więcej na ten
temat można przeczytać na stronie Komisji Europejskiej dostępnej pod
adresem https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-
outside-eu/eu-us-privacy-shield_pl. Podmioty, które przystąpiły do programu
Privacy Shield, gwarantują, że będą przestrzegać wysokich standardów w
zakresie ochrony danych osobowych, jakie obowiązują w Unii Europejskiej,
dlatego korzystanie z ich usług i oferowanych technologii w procesie
przetwarzania danych osobowych jest zgodne z prawem. - Pliki Cookies
Co to są pliki cookies? Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w
szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i
przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj
zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na
urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka
internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu
końcowym Klienta. W takim wypadku Klienci mogą dokonać w każdym czasie zmiany
ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w
szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w
ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym
zamieszczeniu w urządzeniu Klienta. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach
obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki
internetowej).
Jak mogę zarządzać moimi zgodami na korzystanie z plików cookies?
Oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka
internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu
końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień
dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w
taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach
przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w
urządzeniu Klienta. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików
cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Możesz zarządzać plikami cookies wykorzystywanymi przez naszą stronę lub przez
jakikolwiek inny serwis internetowy, poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki
internetowej. Poniżej wskazujemy metody zmiany ustawień w najpopularniejszych
przeglądarkach (kolejno: Chrome, Firefox, Opera i Internet Explorer):
https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=
pl
https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
https://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-
cookies
Uwaga! Wycofanie udzielonej przez Ciebie zgody na korzystanie z plików cookies może
oznaczać ograniczenie niektórych funkcjonalności niniejszej strony i Sklepu!
- Funpage Facebook oraz strony Instagram Sklepu
Sklep posiada swój funpage na Facebook. Funkcje przypisane poszczególnym linkom, w
szczególności przekazywanie informacji oraz danych osobowych, aktywowane są
dopiero po kliknięciu na dany link. W momencie uruchomienia linku następuje aktywacja
pluginu tj. wtyczki społecznościowej w/w wskazanych portali społecznościowych.
Oznacza to, że Twoja przeglądarka połączy się z tym serwisem. Jeśli podczas wizyty w
na stronie Sklepu klikniesz na link Facebook dojdzie do przekazania Twoich danych
osobowych oraz ich przetwarzania przez dany portal społecznościowy czy serwis. W
przypadku gdy podczas odwiedzania naszej strony klikniesz na ikonę Facebook będąc
jednocześnie zalogowanym w danym portalu czy serwisie, to za pośrednictwem Twojego
konta na tym portalu lub serwisie może dojść do przekazania informacji o odwiedzeniu
naszego Sklepu oraz zapisania tego faktu na Twoim koncie odpowiednio Facebook.
Jeżeli chcesz uniknąć takiej sytuacji pamiętaj aby wylogować się ze swojego konta w
danym portalu lub serwisie zanim klikniesz na dany link. Zakres oraz cel przetwarzania
danych osobowych przez w/w portale społecznościowe a także związane z tym prawa i
obowiązki administratora takiego portalu związane z ochroną prywatności użytkowników
znajdziesz:
Facebook
https://www.facebook.com/privacy/explanation
Zastrzegamy, że za przetwarzanie danych, przez Facebook odpowiedzialne są te
serwisy i usługi społecznościowe. - Zmiana Polityki Prywatności
Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności, o czym Klienci
zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem, nie później niż na 14 dni przed
ich wprowadzeniem, poprzez poinformowanie na głównej stronie www.modulaki.pl o
zamieszczeniu nowej treści niniejszego dokumentu.